BAŞKAN YILMAZ’IN 1 MAYIS EMEK VE DAYANIŞMA GÜNÜ KUTLAMA MESAJI

Milletlerarası İşçi Kardeşliği
Teşkilatı’nın 1889 yılında Paris Kongresi’nde “İşçilerin Ortak Bayramı” olarak
kabul edilen 1 Mayıs, dünyada olduğu gibi Ülkemizde de herkes tarafından
kutlanmaktadır.
Ülkemizde 1923 yılında ilk kez
resmi olarak kutlanmasına rağmen bu kutlamalar belli aralıklarla sekteye
uğramıştır. Milli Güvenlik Konseyi tarafından 12 Eylül döneminde resmi tatil
olmaktan çıkarılan 1 Mayıs, 2009 yılında “Emek ve Dayanışma Günü” olarak tekrar
resmi tatil ilan edilmiştir.
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü,
en önemli dayanışma günlerinden biri ve toplumun her kesiminde üreten,
geliştiren ve hizmet sunan işçi, memur ve tüm çalışanların emeklerine verilen
değerin, saygının, alın terinin, beden gücünün, göz nurunun bir ifadesi olarak iş ve çalışma hayatındaki çeşitli sorunların
dile getirilmesi, çözüm önerilerinin ortaya konulması, işçi ve işveren
arasındaki muhtemel problemlerin giderilerek hak ve hukuk çerçevesinde karşılıklı
dengelerin tesis edilmesi adına kutlanmaktadır.
Bizim inancımızda işçiye ve emeğe
gereken önemin verilmesi emredilmektedir. Peygamber Efendimiz, "İşçinin
ücretini alın teri kurumadan önce ödeyiniz" buyurmuştur. Bizler, insana
değer veren, emeğe saygı duyan ve alın terini kutsal gören, birlik ve dayanışma
ruhunu yüzyıllardır yaşatan büyük bir medeniyetten geliyoruz. İşçisiyle,
işvereniyle, köylüsüyle, şehirlisiyle kaynaşmış ve ahenkli bir milletiz.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde 1
Mayıs Çalışanlarımızın sorunlarının
çözümü, çalışma koşullarının iyileştirilmesi, hak ettikleri yaşam standardına
ulaşmaları, emeklerinin tam karşılığını almaları, devletimizin önem ve öncelik
verdiği konular arasında yer almaktadır. Artık sorun ve kargaşanın yaşandığı
bir gün olarak değil; çalışma hayatındaki sorunların tümüyle masaya
yatırıldığı, dile getirilen bütün çözüm önerilerinin ve taleplerin
değerlendirildiği bir anlayışla, birlik ve beraberlik içinde kutlanmaktadır.
Bu duygu ve düşüncelerle çalışan,
üreten bütün işçi emeklileri dahil olmak üzere kamu ve özel sektörde görev
yapan tüm işçi ve emekçilerimizin 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'nü en içten
duygularımla kutluyor, aileleriyle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu bir yaşam
ve çalışma hayatlarında başarılar diliyorum.
Mehmet Ali YILMAZ
Sarıveliler Belediye
Başkanı